Välkommen på invigningen av pumptrackbanan!

Invigningen av Jakobstads nya pumptrackbana ordnas onsdagen 1.7.2026 kl. 15.00 på Mässplanen. (Trädgårdsgatan 19-21)

På programmet finns bland annat öppningstal av Nina Brännkärr-Friberg, bandklippning samt saftservering för barnen. Pumptrackbanan invigs av stadsdirektör Robert Nyman och stadsingenjör Frank Bäcksholm. Kom och se hur de tar sig genom banan!

Pumptrackbanan är klar med undantag för några mindre slutarbeten. Bland annat återstår arbete med att forma slänter, så in gräs samt anlägga konstgräs inne i pumptrackområdet. Övriga byggarbeten på Mässplanen fortsätter, och målsättningen är att hela projektet ska stå klart år 2027.

Vi vill också påminna alla användare om att alltid använda hjälm och följa reglerna när pumptrackbanan används. Observera att tillträde till pumptracken bör ske endast från de asfalterade ramperna eller från skateparken. Cykling över slänterna och den insådda gräsbeläggningen är förbjuden.